• Macius1
    Macius2
    podstawowka metka.fw
    liceum metka.fw
sfera metka.fw
Logo GrupaBury

Z życia szkoły

W naszej szkole uczniowie mogą rozwijać pasje i zainteresowania, wybierając dowolne zajęcia pozalekcyjne.

Klasy 1-3


rekodzielo Rękodzieło* (klasy 1)
Na zajęciach tworzymy prace przestrzenne, nadajemy rzeczom nowe życie poprzez ekologiczny recykling. Wykorzystujemy również różnego rodzaje materiały plastyczne, masy modelarskie. Za pomocą wykonanych prac przyozdabiamy salę, dzięki temu w dzieciach pobudzane jest poczucie przynależności do klasy oraz  szacunek do przestrzeni klasowej. Zajęcia te będziemy urozmaicać między innymi przez metodę origami.

kaligrafia Z kaligrafią za pan brat* (klasy 1)
Chcesz spróbować czegoś nowego? A może chcesz rozwinąć swoją umiejętność pisania? Lubisz poznawać kulturę innych narodów? Jeżeli chociaż na jedno z tych pytań odpowiedziałeś tak, to moje zajęcia są dla Ciebie. Zapraszam Cię w niesamowitą podróż po świecie. Sztuka kaligrafii otworzy nam drzwi do takich krajów jak: starożytny Egipt, Fenicja, Persja, imperium rzymskie, Rosja, Polska, Japonia. Poznamy te kraje poprzez pryzmat pisma w nich używanego. Zatem ołówki, flamastry, pióra, pędzle, pisaki pędzelkowe... w dłoń i zaczynamy naszą przygodę.

swiat kuchni Poznajemy świat od kuchni* (klasy 1)
Dla dzieci kuchnia jest miejscem magicznym, w którym można wyczarować wiele ciekawych rzeczy. Mieszamy, przesypujemy, wąchamy, odmierzamy, sprawdzamy, czy dana potrawa zmieści się w misce, pojemniku czy garnku, przyprawiamy, a na końcu próbujemy. W kuchni dzieci odkrywają świat wszystkimi zmysłami, uczą się rzeczy praktycznych i ciekawych. Tematem przewodnim zajęć są przyprawy z różnych stron świata. Dzieci wykonują różne zadania praktyczne, doświadczenia i prace plastyczno- techniczne, a przy okazji dowiadują się, z jakich krajów pochodzą przyprawy, do czego są dodawane i jakie są ich właściwości.

kodowanie na dywanie Kodowanie na dywanie (klasy 1)
Kodowanie na dywanie to wprowadzenie uczniów w świat programowania. Oprócz zadań z matą, na których będziemy projektować różnego rodzaju rzeczy, w ruch pójdą też nożyczki i papier kolorowy, który pomoże nam stworzyć własnego robota, którego będziemy wykorzystywać na zajęciach. Dzięki zadaniom kodowania nauka matematyki staje się prosta, kolorowa i interesująca, poznawana w zabawie i w działaniu przekształca się w przygodę. Zabawy z kubeczkami na macie służą do zorganizowania różnego rodzaju aktywności: memory, sudoku. Dzięki zabawom z kodowania rozwijamy kreatywne i logiczne myślenie, ćwiczymy samodzielność uczniów, poszerzamy wyobraźnię.

fun with english Fun with English Stories (klasy 1 i 2)
Dzieci odgrywają po angielsku różne scenki, tworzą dialogi. Wcielają się w różne postacie i zwierzęta. Przygotowują krótkie przedstawienia. Używają języka angielskiego w różnych sytuacjach.

sfera sztuki 1 6 Sfera sztuki (klasy 1-3)
Świat bez sztuk plastycznych byłby szary, smutny, pozbawiony wszelkich emocji i doznań estetycznych. Nigdy się na to nie zgodzimy! Nadszedł czas na SFERĘ SZTUKI. Wiem, że potraficie i chcecie tworzyć. Proponuję zajęcia, podczas których poznamy wszystkie techniki plastyczne. Będziemy zatem malować obrazy na płótnie, lepić w glinie samoutwardzalnej, malować na szkle, tworzyć grafiki i rysować węglem. Będziemy szyć, dekorować koszulki bawełniane, projektować maskotki i kukiełki. Stworzymy własne projekty i elementy scenografii. Udekorujemy drewniane szkatułki techniką decoupage, stworzymy formy dekoracyjne i okolicznościowe i oczywiście formy przestrzenne...i jeszcze reliefy z wykorzystaniem różnych materiałów...i jeszcze…..pomysłów mam milion..Pamiętajcie, poznawanie i rozumienie sztuki, poznawanie własnych możliwości to najwspanialsza przygoda, jaką możemy przeżyć. Zapraszam serdecznie.

planszowki Kącik planszówek (klasy 1-3)
Gry planszowe sprawiają wiele przyjemności, uczą współpracy, rozwijają relacje społeczne i emocjonalne. Dają poczucie sukcesu, jak również uczą godzenia się z porażką. Nauka w gry planszowe i dydaktyczne są również alternatywą spędzenia czasu, gdy dziecko nie potrafi samo zorganizować sobie czasu na zabawę.


 spojrz inaczej
Spójrz inaczej (klasy 1-3)
Zajęcia w klasach I-III poświęcone są w dużej mierze rozumieniu swoich uczuć i emocji, braniu za nie odpowiedzialności oraz dawaniu sobie rady z trudnymi uczuciami, takimi jak smutek, złość czy wstyd. Kładziemy nacisk na dbanie o pozytywną samoocenę i uczenie konstruktywnego wyrażania złości, co stanowi podstawę profilaktyki agresji i przemocy.

niesamowita natura Niesamowita natura (klasy 1-3)
Spędzając razem czas, poznamy różne zjawiska przyrodnicze, zaobserwujemy, co ciekawego dzieje się w świecie roślin i zwierząt w różnych porach roku. Wykonamy prace plastyczne z materiałów, które daje nam natura. Wybierzemy się na spotkanie oko w oko z przyrodą. Nauczymy się prowadzić dzienniki obserwacji z założonych upraw roślin. Wykonamy swój pierwszy zielnik i poznamy sposoby suszenia okazów przyrodniczych.

zabawy z muzyka Zabawy z muzyką (klasy 1-2)
Muzyka odgrywa ważną rolę w życiu każdego człowieka. Obcowanie z nią jest przyjemne. Ułatwia wyzwalanie nadmiaru energii i umożliwia zmianę nastroju. Pomaga także rozumieć abstrakcję i uczy analizowania oraz syntetyzowania. Dzięki zajęciom dzieci potrafią reagować ruchem na zamianę dynamiki i tempa muzyki, odtwarzać zadany rytm, interpretować ruchem treść muzyki, wygrywać rytm na instrumentach perkusyjnych, improwizować instrumentalnie i werbalnie. Rozróżniają także barwę dźwięków, rozwijają poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną i inwencję twórczą.

wiolinki Wiolinki (klasy 1-3)
Wiolinki to szkolny zespół wokalny dla dzieci. W ramach zajęć odbywają się ćwiczenia emisyjne, dykcyjne, uczniowie pracują nad repertuarem jednogłosowym lub ewentualnie dwugłosowym.

mlody programista Młody programista (klasy 1-3)
Podczas zajęć dzieci uczą się programowania w języku wizualnym. Przygotowują proste gry, animacje i historyjki w poznanym języku programowania. Poznają podstawy języka blokowego Scratch i Pixblocks.
Zajęcia rozwijają zainteresowań, pasje i kreatywność uczniów.

sfera sportu Sfera sportu (klasy 1-3)
Gry i zabawy ruchowe oparte są na naturalnych formach ruchu takich jak: biegi, skoki, rzuty, mocowanie, dźwiganie, czworakowanie itp. Kształtują cechy motoryczne, sprawność ogólną i specjalną, doskonalą umiejętności ruchowe. Wielkie bogactwo ruchów w zabawach i grach decyduje o tym, że odgrywają one podstawową rolę w przyswajaniu nawyków ruchowych, pozwalają opanować ćwiczenia w sposób nieskomplikowany. Głównym celem zajęć jest rozwój umiejętności ruchowych,relaksacyjnych i sportowych dziecka. Ukazanie, że zabawa i gry wspomagają nie tylko rozwój fizyczny i psychiczny, ale także kształtują nawyk aktywnego spędzania czasu wolnego z pożytkiem dla zdrowia.

czytadelka Czytadełka (klasy 1-3)
Stały kontakt z książką zapewnia rozwój zainteresowań czytelniczych, umiejętność korzystania ze źródeł informacji, trwałe przeżycia estetyczne i emocjonalne. Książka wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy. Dzięki czytelnictwu literatury pięknej dziecko uczy się różnych sposobów wyrażania swych uczuć. Identyfikuje się z bohaterami, przeżywa ich porażki i zwycięstwa. Ponadto emocje wywołane pod wpływem lektury książek oraz czasopism pobudzają do szerszych kontaktów z innymi ludźmi.

kurtynka

Kurtynka (klasy 1-3)
Te zajęcia mają za zadanie rozwijanie wrażliwości dziecka oraz jego indywidualnych zainteresowań, zdolności i umiejętności. Poprzez różnorodne szeroko rozumiane działania artystyczne (nie tylko dosłownie teatralne) dziecko będzie uczestniczyć w występach, pozna różne środki ekspresji, uaktywni różne płaszczyzny swojej kreatywności. Nabierze dzięki temu wiary we własne siły i możliwości jako osoby dysponującej dużym potencjałem twórczym.


poszuliwacze przygod Poszukiwacze przygód - wyspa skarbów* (klasy 2)
Jesteście gotowi na pełną przygód wyprawę? Dołączcie do załogi pirackiego okrętu. Czekają na Was najsławniejsi piraci, awanturnicze przygody i legendarne skarby. Zajęcia kierowane są do uczniów klas drugich. W trakcie niezwykłych podróży uczniowie zdobywają wiedzę na temat miejsc odwiedzanych przez piratów oraz poznają życie na wyspie. Uczą się odpowiedzialności, samodzielności i zaradności. Poznają życie w oceanie, roślinność i zwierzęta. Zwracają uwagę na problem zaśmiecania wód i próbują znaleźć odpowiedź, jak temu zaradzić. Z nietypowych produktów  przyrządzają  posiłki, budują modele statków, poznają proste sploty linowe. Uczą się projektować gry planszowe, układają krzyżówki, labirynty. Posługują się mapami, potrafią odczytać zakodowaną informację lub przesłać wiadomość za pomocą rysunków i symboli. Doskonalą również umiejętność redagowania różnych form wypowiedzi, ze szczególnym zwróceniem uwagi na list. Planują piracki wieczór, podczas którego snują morskie  opowieści. Tworzą książeczki z wypraw piratów.

wyprawa w kosmos Wyprawa w kosmos* (klasy 2)
Podczas zajęć uczniowie rozwiną swoje zainteresowania, poznają pojęcia związane z Układem Słonecznym i przestrzenią kosmiczną. Poznają nazwy planet, ich charakterystyczne cechy, a także wpływ Słońca i Księżyca na życie na Ziemi. W trakcie zajęć wykonają ciekawe doświadczenia, inscenizacje, makiety, puzzle i inne prace plastyczno-techniczne, podczas których rozwiną spostrzegawczość, kreatywność i sprawności manualne. Będą doskonalić umiejętności planowania, budując pojazd kosmiczny. Zdobędą odznakę Małego Kosmonauty, wykazując się sprawnością fizyczną, manualną i matematyczną. Poznają, jak przebiega lot statkiem kosmicznym. Rozwiną wyobraźnię, przedstawiając różnymi technikami ufoludki. Radość i zabawę zapewnią im piosenki, rymowanki oraz zagadki słuchowe, a animacje komputerowe doskonale dopełnią wiedzę i wyobraźnię.

zabawa ze skrawka Zabawka ze skrawka* (klasy 2)
Zajęcia polegają na projektowaniu i tworzeniu przez dzieci zabawek z recyklingu. Zabawka ze skrawka to nie tylko dobra zabawa, ale również rozwijanie  i kształtowanie u dzieci wyobraźni na piękno kształtów i barw otaczającej rzeczywistości. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami oraz materiałami technicznymi i plastycznymi. Rozwijanie kreatywnego myślenia podczas projektowania i tworzenia własnych prac. To również nabywanie umiejętności wykorzystywania odpadów do prac twórczych oraz kształtowanie wytrwałości podczas wykonywanej pracy.

odrabianki Odrabianki (klasy 2-3)
W czasie zajęć uczniowie pod czujnym okiem nauczyciela mają możliwość odrobienia pracy domowej, utrwalenia poznanego w czasie lekcji materiału i przygotowania się do zajęć na kolejny dzień. Uczeń w pokonywaniu trudności może zawsze liczyć na wsparcie i pomoc nauczyciela.

kangurek Kangurek (klasy 2-3)
Zajęcia mają na celu doskonalenie kompetencji matematyczno-logicznych uczniów, a także rozszerzanie materiału edukacyjnego tak, by umożliwić im rozwój zainteresowań i zdolności. W trakcie nauki uczniowie będą mieli okazję do rozwiązywania licznych zadań o podwyższonym stopniu trudności. Zmierzą się z zadaniami wymagającymi  wnikliwego analizowania ich treści  i sprawnego rozwiązywania, a także z takimi, których nie da się rozwiązać. Będą mieć okazję do rozwiązywania logicznych zagadek i łamigłówek oraz uczestniczenia w grach dydaktycznych. Nieodłącznym elementem tych zajęć będzie również korzystanie przez uczniów z dobranych przez nauczyciela, różnorodnych środków dydaktycznych takich jak np. różnego rodzaju klocki, liczmany,  figury przestrzenne, klocki Dienesa, domino, zestawy PUS, matematyczne bingo itp.

projecto espanol Proyecto Espańol (klasy 3) – pierwsze spotkanie z językiem hiszpańskimi kulturą iberyjską. Dzieci uczą się  podstawowych zwrotów grzecznościowych, słów i zagadnień kulturowych. Poznają wyjątkowe litery (ñ), zwracają uwagę na brak pewnych liter w stosunku do naszego alfabetu (k) czy na wyjątkową interpunkcję (¿¡!?).

s potkania z bajkami Spotkania z bajkami* (klasy 3) – cykl 10 zajęć oparty  o telewizyjne bajki dla dzieci.
Ma on na celu uzmysłowienie dzieciom faktu, że różni bohaterowie posiadają indywidualne cechy, które pozwalają im być sobą w otaczającym świecie. Zaletą zajęć jest niewątpliwie fakt wzmocnienia poczucia wartości u dzieci, ośmielenie ich, pokazanie, że bycie sobą jest bardzo ważne i niesie wiele korzyści . Takie zajęcia pozwolą też dzieciom na czynne badanie świata. Na niektórych skupimy się na doświadczeniach, na innych na oglądaniu eksponatów, czy obserwacji zjawisk, a na jeszcze innych na konstruowaniu i budowaniu czegoś. Uczniowie  będą mogli pracować w grupach, a praca metodami aktywizującymi pozwoli im stać się pewniejszymi siebie.

apteczka 1 pomocy emo Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej (klasy 3)
Celem realizowanym na zajęciach jest budowanie poczucia własnej wartości dziecka oraz jego wiary we własne możliwości, aby radziło sobie w trudnej sytuacji, optymistycznie podchodziło do zadań, które stawia przed nim życie. Każde dziecko będzie tworzyło swoją własną APTECZKĘ PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ potrzebną wtedy gdy trzeba poradzić sobie z trudnymi emocjami, odzyskać dobry humor i nadzieję. Wykona własną apteczkę i samodzielnie ją ozdobi. W trakcie realizacji programu dzieci będą uzupełniać apteczki, zajmując się tematami, ważnymi dla zdrowia emocjonalnego oraz dobrego funkcjonowania.

proferos szkielko Profesor Szkiełko w świecie emocji* (klasy 3)
Jak zapewnić dzieciom dobry start w życiu? Kształtowanie ich kompetencji społecznych! Nawiązywanie relacji z innymi, empatia, świadomość własnych emocji czy dobra współpraca z innymi to kluczowe umiejętności w życiu każdego człowieka. Warto je kształtować od najwcześniejszych lat. Uczniowie nauczą się, jak pracować w zespole, twórczo myśleć, nazywać emocje oraz komunikować się ze sobą.
Głównym bohaterem jest profesor Szkiełko, który, badając emocje w kosmosie, wpadł w tarapaty – jego statek rozbił się pośród Bagien-bez-pomysłów na Planecie Twórczego Myślenia. Bagna rozprzestrzeniają się na coraz większym obszarze ze względu na zanikającą kreatywność ludzi. Profesor Szkiełko chciałby uratować świat, który jest jego domem, więc postanowił sprowadzić na Planetę Twórczego Myślenia grupę dzieci – tropicieli.

globtroter Globtroter* (klasy 3)
Dzieci uczą się piosenki „Kontynenty”, którą rozpoczynają każde zajęcia. Szukają danego kontynentu na globusie i mapie, wyodrębniają państwa, większe miasta, góry, rzeki. Oglądają filmy przedstawiające charakterystyczne zwierzęta i rośliny oraz piękno przyrody. Poznają ludzi, jacy tam żyją: ich tradycje, języki (nauka kilku słów), muzykę, potrawy itd. Będą wyklejać kolorowymi kuleczkami kulę ziemską (na każdych zajęciach właściwy kontynent).
Osobne zajęcia przeznaczone będą na poznanie Polski.
Kolejne zajęcia to czas na prezentacje przygotowane przez uczniów na dowolny temat, związany z ogólnym zarysem zajęć (mogą to być lapbooki, filmiki, prace plastyczne, potrawy itp.).

z jak najlepszej strony Z jak najlepszej strony (klasy 3)
Każdy z nas, mały czy duży musi codziennie dokonywać prezentacji swoich poglądów, wiedzy, umiejętności, pasji itp. Autoprezentacja polega na wyrażaniu siebie tak, by wywrzeć na innych dane wrażenie. Jest ona niezbędna do osiągnięcia sukcesu w życiu. Jest jedną z bardzo ważnych kompetencji społecznych, której rozwijanie powinno być umożliwione od najmłodszych lat poprzez doświadczanie relacji z innymi ludźmi. Podczas zajęć dzieci będą uczyć się tej trudnej sztuki.

english is fun English is Fun (klasy 3)
Na zajęciach z języka angielskiego uczniowie poznają codzienne słownictwo i zwroty poprzez gry i zabawy z wykorzystaniem metody TPR. Przygotowują się do konkursów i przedstawień.



Klasy 4-8

 

Konsultacje Słowa mają moc! (klasy 4-6) – Warsztaty pisarskie dla uczniów – ćwiczenia doskonalące różne formy wypowiedzi. Uczniowie poznają różne funkcje języka. Uczą się odróżniać opinie od faktów. Poznają sposoby manipulacji językowej.

Konsultacje Konsultacje (klasy 4-6) – nauka pod okiem nauczycieli różnych przedmiotów. Możliwość indywidualnej rozmowy, wyjaśnienia wątpliwości lub trudnych zagadnień, uzupełnienia zaległości.

Muzyczna Sfera Muzyczna Sfera (klasy 4-6)
chór szkolny - ćwiczenia emisyjne, dykcyjne, praca nad repertuarem wielogłosowym, występy szkolne i pozaszkolne

Byle do przerwy „Byle do przerwy” - spotkania w redakcji (klasy 4-6)
Nie masz szczególnych oporów przed pisaniem? Chętnie dzielisz się z innymi swoimi pomysłami?
Lubisz spotkania z ciekawymi ludźmi?
Przyjdź do nas!
Poznasz tu: świat mediów i tajniki dziennikarstwa, ciekawych, kreatywnych ludzi, sposoby pozyskiwania informacji. Odkryjesz w sobie: własne możliwości redaktorskie, talent pisarski, duszę dziennikarza. Koło dziennikarskie zaprasza!

rugby Rugby Tag (klasy 4-6)
Podczas zajęć uczniowie trenują bezkontaktową grę w rugby, która uczy koordynacji wzrokowo ruchowej oraz podstawowych zasad i nawyków w rugby. Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach Rugby Tag mają przyczepione na wysokości bioder kolorowe taśmy i szarfy (Tag). Zatrzymanie przeciwnika polega na zerwaniu szarfy (Tag).
Rugby Tag to rekreacyjna aktywność ruchowa stanowiąca rodzaj czynnego odpoczynku dla uczniów oraz rozrywkę. Zwiększa aktywność uczniów, rozładowując stany napięcia układu nerwowego, nagromadzone podczas wysiłku umysłowego w toku zajęć szkolnych. Uczeń pozna zasady zdrowej rywalizacji w duchu fair play oraz dbania o bezpieczeństwo własne i innych.

sfera sportu Sfera sportu (klasy 4-6)
Zajęcia ogólnorozwojowe oparte na grach i zabawach ruchowych. W programie nauka podstawowych elementów techniki halowych gier zespołowych, nauka gry i jej przepisów. Uczniowie zwiększają swoją sprawność ogólną oraz nabywają konkretne umiejętności w zakresie halowych gier zespołowych, aktywnie spędzając czas i ucząc się współpracy w grupie.

sfera sztuki Sfera sztuki (klasy 4-6)
Świat bez sztuk plastycznych byłby szary, smutny, pozbawiony wszelkich emocji i doznań estetycznych. Nigdy się na to nie zgodzimy! Nadszedł czas na SFERĘ SZTUKI. Wiem, że potraficie i chcecie tworzyć. Proponuję zajęcia, podczas których poznamy wszystkie techniki plastyczne. Będziemy zatem malować obrazy na płótnie, lepić w glinie samoutwardzalnej, malować na szkle, tworzyć grafiki i rysować węglem. Będziemy szyć, dekorować koszulki bawełniane, projektować maskotki i kukiełki. Stworzymy własne projekty i elementy scenografii. Udekorujemy drewniane szkatułki techniką decoupage, stworzymy formy dekoracyjne i okolicznościowe i oczywiście formy przestrzenne...i jeszcze reliefy z wykorzystaniem różnych materiałów...i jeszcze…..pomysłów mam milion..Pamiętajcie, poznawanie i rozumienie sztuki, poznawanie własnych możliwości to najwspanialsza przygoda, jaką możemy przeżyć. Zapraszam serdecznie.

math2  Laboratorium matematyczne (klasa 4)
Podczas zajęć uczniowie  odkrywają matematykę w praktyczny sposób. Poznają jednostki w ramach działań praktycznych (budowanie, przelewanie, wycinanie, porównywanie, przeliczanie). Uczą się ułamków, układając, dzieląc, porównując. Odnajdują geometrię w świecie (budują, wycinają, mierzą, używają przyrządów). Wykorzystują gry, układanki, klocki.

jak mowic nie Jak mówić „nie”? (klasy 4)  
Podczas warsztatów uczniowie ćwiczą zachowania asertywne w różnych sytuacjach społecznych - wyrażają swoje uczucia, postawy, opinie, pragnienia w sposób respektujący uczucia, postawy, opinie, prawa i pragnienia drugiej osoby.
Uczniowie ćwiczą różne aspekty procesu komunikacji: nawiązywanie kontaktu, uważne słuchanie, komunikowanie potrzeb, konstruktywne porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych. Uczeń ma świadomość własnych praw w kontaktach społecznych, umie ich bronić szanując jednocześnie prawa i godność innych osób, potrafi konstruktywnie porozumiewać się z innymi ludźmi w różnych sytuacjach życiowych.

klub mlodych odkrywcow Klub Młodych Odkrywców (klasy 4)
To zajęcia naukowe wychodzące naprzeciw zaspokajaniu naturalnej ciekawości młodego człowieka. W trakcie zajęć uczniowie mają możliwość samodzielnego szukania odpowiedzi dotyczących tajemnic przyrody i otaczającego nas świata. Poprzez obserwację i eksperymenty wchodzą w świat fizyki, chemii i biologii. Poznają właściwości powietrza i wody. Mogą dowiedzieć się dlaczego herbata jaśnieje po dodania plasterka cytryny. Sprawdzą, czym jest siła magnetyczna. Przeprowadzą wiele różnorodnych doświadczeń. Uczniowie mają również możliwość zaproponować temat, jaki chcieliby podjąć w trakcie zajęć.

grafika Grafika komputerowa – podstawy (klasy 4)
Nauka podstaw pracy w programach, paint, pixlr gimp. Praca na warstwach, zastosowanie masek i narzędzi do selekcji. Tworzenie fotomontażu, retuszu i własnych kompozycji.

detektywi historii Detektywi historii (klasy 4)
Twórcze zajęcia, czerpiące wzorce z nauk pomocniczych historii.
Np. tworzenie „starego” papieru i dokumentów, papirusów, zwojów pergaminowych; mumii; makiet budowli starożytnych lub średniowiecznych; próby pisania piórem ptasim; tworzenie karykatur władców; zabawy w archeologów – restaurowanie rozbitego naczynia, tworzenie naczyń z masy solnej; tworzenie dawnej biżuterii, projektowanie strojów z epoki itp.

spielmeister Spielmeister (klasy 4)
Na zajęcia zapraszam osoby, które lubią grać w różne gry - w gry planszowe, karciane, memory i inne. Jeśli masz ochotę wymyślić, przygotować własną grę, a potem zagrać w nią z koleżankami i kolegami - to są to zajęcia dla Ciebie. Będziesz mieć okazję utrwalić słownictwo z lekcji, rozwijać swoją kreatywność, ćwiczyć umiejętność pracy w zespole. Na koniec semestru zorganizujemy szkolny turniej gier przygotowanych przez Was.

theater Theater-AG (klasy 4)
Ćwiczymy sprawność mówienia,  porozumiewania się w języku niemieckim, przygotowując i prezentując scenki sytuacyjne. Opracowujemy scenariusze, przygotowujemy krótkie przedstawienia w języku niemieckim, rozwijamy wyobraźnię i umiejętność komunikacji.

discover english Discover English (klasy 4)
Podczas zajęć uczniowie odkrywają język angielski poprzez rozwijanie podstawowych sprawności językowych oraz przygotowują się do certyfikatu YLE.

mat sledztwo Matematyczne śledztwo (klasy 5)
Głównym celem zajęć jest rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych uczniów, doskonalenie wcześniej zdobytych oraz nabywanie nowych umiejętności w rozwiązywaniu problemów, rozwijanie umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania, aktywizowanie ucznia oraz zachęcanie do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów podczas rozwiązywania zagadek matematycznych i zadań logicznych.

historia na wesolo Studio historii na wesoło (klasy 5)
Zajęcia twórczo-poznawcze. Wnikliwa analiza wybranych wydarzeń historycznych (historia nieznana, ciekawa, niewyjaśniona) a następnie w twórczej formie przedstawienie danego zagadnienia. Np. scenki kabaretu historycznego, prace plastyczne, próba badania danego zagadnienia na podstawie faktów i źródeł.

grafika 5 Kurs grafiki komputerowej (klasy 5)
Nauka podstaw pracy w programach, paint, pixlr gimp. Praca na warstwach, zastosowanie masek i narzędzi do selekcji. Tworzenie fotomontażu, retuszu i własnych kompozycji. Tworzenie animacji w programie Adobe Flash, Alligator Flash Designer, Pivot. Tworzenie animacji poklatkowej.

robotyka Robotyka lego Mind Strorm EV3 (klasy 5)
Budowanie  prostych zestawów robotów lego Mind Strorm EV3. Nauka kodowania i programowania zbudowanych robotów.

yle YLE Certificate (klasa 5)
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do przystąpienia do testu Cambridge English Qualifications dla dzieci. W czasie zajęć powtarzamy, ćwiczymy i utrwalamy słownictwo i struktury gramatyczne wymagane na teście. Doskonalimy wszystkie sprawności językowe z których składa się test – słuchanie, czytanie, pisanie, mówienie

orzel Orzeł czy reszka? (klasy 5-6)
Poznamy ciekawe gry matematyczne. Docelowo chciałabym, żebyśmy spróbowali sami tworzyć gry matematyczne. Trochę niestandardowe myślenie o matematyce. Nauka rozwiązywania problemów.

drama Drama Club (klasy 5-6)
Zajęcia służą rozwijaniu umiejętności językowych poprzez udział w przedstawieniach oraz różnych scenkach sytuacyjnych i pisanie scenariuszy. W czasie zajęć będziemy pracować nad przygotowaniem przedstawienia w języku angielskim na zakończenie semestru i roku szkolnego. Stworzymy scenariusze według własnego pomysłu, przygotujemy kostiumy i dekoracje. Będziemy również odgrywać różne scenki sytuacyjne, aby rozwinąć umiejętność swobodnego komunikowania się w języku angielskim.

chrobry tv Chrobry TV (klasy 5-6)
W ramach zajęć uczniowie dokumentują ciekawe wydarzenia z życia szkolnego.
Uczą się nagrywania, kadrowania i montażu filmu z pomocą zaproszonych profesjonalnych kamerzystów i operatorów. Co miesiąc na stronie internetowej szkoły publikowany jest odcinek „Chrobry TV”. Zajęcia odbywają się w sali informatycznej.

myslenie nie boli Myślenie nie boli (klasy 5-6)
Na zajęciach uczniowie zapoznają się z filozofią – historią filozofii oraz językiem filozoficznym. Na kanwie omawianych zagadnień oraz tekstów podejmują dyskusję oraz refleksję nad otaczającym na światem w sposób filozoficzny. Zajęcia powinny wzbudzić w uczniach refleksję nad światem, życiem i postępowaniem człowieka. Główną metodą zajęć byłoby poznanie jednej myśli filozoficznej lub działalności filozofa, następnie postawienie pytań i dyskusja, aby na końcu krytyczne spojrzenie na otaczający nas świat.

spotkanie z biologia Spotkania z biologią (klasy 5-6)
Koło biologiczne skupia miłośników przyrody. Uczniowie poszerzają wiedzę biologiczną oraz kształtują postawy kreatywnych badaczy. Młodzież ma okazję oglądania interesujących filmów edukacyjnych, brać udział w zajęciach mikroskopowania oraz przygotowywania prezentacji multimedialnych. W czasie zajęć koła biologicznego uczniowie przygotowują się także do konkursów przedmiotowych i tematycznych z zakresu biologii, ekologii oraz zdrowego stylu życia.

eksperymentatorium Eksperymentarium (klasy 5-6)
W trakcie zajęć uczniowie będą odkrywali świat poprzez obserwacje, badania i eksperymenty z obszaru chemii i fizyki. Uczniowie nauczą się konstruktywnie wykorzystywać zdobytą wiedzę. Posiądą umiejętności stosowania procedury badawczej w naukach przyrodniczych. Zajęcia obejmą następujące moduły tematyczne: W kropelce wody, W kręgu światła, Mikroplaneta, czyli eksperymentarium uczniowskie. W ramach zajęć uczniowie między innymi będą badać próbki wody pochodzące z różnych źródeł, zbudują peryskop, kamerę otworkową, założą niewielki sztuczny ekosystem, gdzie będą obserwować procesy i zjawiska zachodzące w przyrodzie ze szczególnym zwróceniem uwagi wpływu wody i światła.

dzialamy w etwinning Działamy w eTwinning (klasy 6)
Współpracujemy z innymi szkołami z całego świata w ramach programu e-twinning. Wymieniamy doświadczenia i poglądy w języku obcym. Poznajemy inne kultury. Pracujemy zespołowo aby osiągnąć  konkretny cel – produkt działania, rozwijamy umiejętności obsługi programów komputerowych.

teatr Teatr (klasy 6)
Wspólny wybór utworów literackich do prezentacji; tworzenie scenariuszy przedstawień; praca nad spektaklem – doskonalenie dykcji i emisji głosu; ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi; ćwiczenia wyrażania emocji ruchem, gestem, mimiką. Projektowanie i wykonywanie scenografii i rekwizytów. Dobór muzyki, tworzenie układów choreograficznych. Przygotowanie inscenizacji i uroczystości szkolnych – prezentacja przed publicznością szkolną i lokalną (np. dom kultury, dom dziecka…)
Udział w konkursach recytatorskich i przeglądach teatralnych.

akademia mistrzow Akademia mistrzów (klasy 7-8)
Celem zajęć jest systemowa praca nad rozwijaniem uzdolnień i zainteresowań naukowych uczniów, obejmująca przygotowanie ich do udziału w konkursach przedmiotowych. Zajęcia są prowadzone z przedmiotów objętych programem konkursów przedmiotowych w województwie lubelskim, tj. języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, historii, matematyki, geografii, biologii, fizyki i chemii.

Z życia szkoły